Otthonosan: a győri Kolozsváry-gyűjtemény a Kieselbach Galériában
Vannak olyan gyűjtemények, amelyeket múzeumok falain láthatunk. A Kolozsváry-gyűjtemény a gyűjtő győri otthonában él minőségben, mennyiségben, szellemiségben egyedülálló módon. Egyedülálló abban, hogy a művek együttese nem esetleges. A képek válaszolnak egymásnak, hiszen a gyűjtés válogatás és lemondás is egyben – bizonyos művekről való lemondás is erősíti az egységes víziót.
Kolozsváry Ernő formát adott saját belső világának, s gyűjtői hitvallása egységbe fogja az alkotásokat. A kiválasztott műveket tudatosan „ütköztette” egymással, hiszen tudta, a megfelelően elrendezett alkotások elvezethetik a nézőt a felszín alatt megbújó tartalmak felé. S kitűnő érzékkel vegyítette a modern festészetet a népművészettel, a barokk vallásos szobrokkal.
Aki Győrött látta Kolozsváry Ernő műgyűjtő lakásában a gyűjteményt valaha, katarktikus élmény részese lehetett. Megváltozott hozzáállása a műgyűjtéshez, a művészethez, a képekhez.
Ezt az élményt szeretnénk megosztani a nagyközönséggel ezen a különleges kiállításon – ajánlja a bemutatót Kieselbach Tamás művészettörténész galérista a Kolozsváryékhoz fűződő barátsága és nagyrabecsülése kifejezéseként. A gyűjteményből készített összeállítás ennek jelképeként „vendégeskedik” most a Kieselbach Galériában, ahol olyan alkotások is bemutatnak, amelyeket nagyon ritkán láthat a közönség. Megtekinthető a többi között Gulácsy Lajos utolsó műve az Arte, Vita, Natura, Egry József Delelése, vagy Deim Pál Szárnyasoltára.