Robotprogramozó középiskolások versenyeztek Kecskeméten
A kétfordulós döntő első fordulójában a LEGO által gyártott, asztali játék méretű, de korántsem játékszer, Mindstorms NXT robotok felhasználásával elvégzett otthoni programozási feladatról adtak számot a csapatok, amit két robot kommunikációjával kellett megoldaniuk. Ez lehetett egyebek között távvezérlési feladat vagy kétszemélyes játékszimuláció. A második fordulóban a csapatoknak másfél óra alatt olyan programot kellett írniuk, amivel egy típusrobot a terepaszta-lon meg tudott oldani meghatározott útvonal-követési és akadálypálya-feladatokat: például eltolta az útjába kerülő dobozokat vagy hangjelzést adott bizonyos pontokon.
„A robotok ismerete pillanatokon belül ugyanolyan fontos lesz, mint ma a számítógép-használat – mondta dr. Istenes Zoltán, az ELTEI IK egyetemi docense, a zsűri elnöke. – Mire ezek a fiatalok felnőtté válnak, már megjelennek a háztartásban az egyszerű robotok, és tudnunk kell majd, hogyan működik egy-egy robot érzékelője vagy hogyan lehet rárakni egy programot. Ezek a diákok pedig már most is képesek a robotok segítségével megoldásokat találni a hétköznapi életben felmerülő problémákra, ahogyan a versenyen is bizonyították.”
Pásztor Attila, a Kecskeméti Főiskola GAMF karának adjunktusa: „ Jelenleg a magyar felsőoktatásban két helyen oktatják a mobilrobotok programozását hivatalos tantárgyként, az ELTE-n és a Kecskeméti Főiskola GAMF-karán. Szándékunk, hogy a programozás iránt érdeklődők figyelmét felhívjuk a kar nyújtotta lehetőségekre is. A versenyre érkezőknek megmutatjuk intézményünket, a robot-, a műanyag-labort és fizikai kísérle-teket is megtekinthetnek egy kis lazításként a verseny izgal-mai közepette”.
„Három kecskeméti középiskola és egy általános iskola hozta létre a Kecskeméti Robotika Munkaközösséget – mondta el Kiss Róbert, a Bányai Júlia Gimnázium tanára. – A cél az volt, hogy tovább népszerűsítsük és erősítsük az itthon máig egyedülálló kecskeméti robotikaoktatást, mindezzel olyan programozói képességeket fejlesztve, amikre a jövő mérnökeinek és természettudósainak nagy szüksége lesz. „
A verseny végeredménye:
1. Robo-Go, Kecskemét (Bányai Júlia Gimnázium)
2. Brutality Team, Kecskemét (Bányai Júlia Gimnázium)
3. AUDAX, Szeged (SZTE Ságvári Endre Gy. Gimnázium)
4. R2D2, Kecskemét (KEMU Gáspár András Szakközépiskola)
5. KJG, Kecskemét (Katona József Gimnázium)
6. Puskások, Budapest (Puskás Tivadar Távközlési Technikum)
7. Robot Revolution, Sopron (Széchenyi István Gimnázium)
8. A Kócka visszavág, Budapest (Fazekas Mihály Fővárosi Gya-korló Általános Iskola és Gimnázium)
9. Hematolit, Budaörs (Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI)
10. Ultrasonic Robotics, Budaörs (Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI)
Különdíjak:
A legjobb program: ROBO-GO
A legjobb kommunikációs megoldás: Brutality Team
A zsűri különdíja: Robot Revolution